Author - Hasnizam Hamdan

SEPUPU SEPAPAT TUDUNG

Sejak lima ke enam tahun yang lepas, ramai wanita yang bertudung lebih gemar untuk berekperimentasi dengan pemakaian tudung dorang. Hijabista ni merupakan gelaran yang...

HANCUR MAHKOTAKU

Siapa yang nak diri sendiri rupa macam tak siap? Boleh ke keluar pergi Pavilion dengan baju selekeh? Malu kan? Haaa… Bukan setakat pakaian je, rambut pun penting...

MIM KE MI-MI???

Kalau korang kaki layan 9GAG, mesti korang tahu semua jenis meme yang digunakan. Meme ni atau sebutannya ‘mim’ adalah gambar yang diambil secara spontan, dan...

ANAK OH ANAK

Yang bergelar bapa tu mesti rindu saat-saat anak-anak masih kecil, comel, banyak telatah dan yang paling best, anak mengajar untuk kita bersabar. Dugaan bila membesarkan...

EVOLUSI YANG MENYEGARKAN

Bertahun-tahun lamanya kita sebati dengan teknologi. Dari wujudnya mesin telegram ke komputer seberat 50 tan ke kereta pertama sehinggalah teknologi kita pada hari ini...

SPEK KE CONTACT LENS?

Semakin hari semakin meningkat bilangan orang yang rabun kat Malaysia. Memang stress bila rabun sebab dulu celik-celik je terus boleh lari sana-sini, tengok benda jauh...

I AM MY OWN SKIN

Bersyukur kepada mereka yang hidup-hidup je kulit dah cantik, bersih, tiada cela dan sebagainya. Tapi tak bermakna, orang yang ada masalah kulit tak boleh hidup dengan...

KITA SEMUA SAMA

Bahasa merupakan medium untuk manusia menyampaikan mesej dan maklumat. Tanpa bahasa, kita mungkin masih hidup dalam zaman kemunduran. Bahasa isyarat juga merupakan satu...